Kalburabastı Tatlısı


malzemeler:
*3 su bardağı un(450 gr)
*2 adet yumurta
*1 paket kabartma tozu
*1 su bardağı margarin(250 gr)
*1 yemek kaşığı yoğurt
*1 su bardağı dövülmüş ceviz(isteğe göre fındık)
*3 çorba kaşığı hindistan cevizi(üzeri için)
şerbeti için:
*3 su bardağı toz şeker(750 gr)
*3 su bardağı su(750 ml)
*1 çay kaşığı limon suyu
yapılışı:
öncelikle başta şerbeti hazırlayın.çünkü şerbetin soğuması gerekir.
şerbetin yapılışı:3 su bardağı şeker ile 3 su bardağı suyu kaynatarak serbeti hazırlayın.ve şerbeti ocaktan aldıktan sonra içerisine 1 çay kaşığı limon suyu ekleyin.ve soğutmaya bırakın
hamurun yapılışı:yumurtayı çırpın.un,kabartma tozu,yoğurt ve margarini ilave edip hamur şekline getirin.hamuru 5 dakka bekletin.hazırlanan hamurdan küçük parçalar alıp,elinizde top şekline getirip, bir kevgirin veya rendenin üzerinde elinizle bastırarak hamuru açın.hamurun ortasına dövülmüş cevizleri yerleştirin ve elinizle hamuru kapatın.(dilerseniz dövülmüş cevizleri hamuru yoğururken,hamurun içine de katabilirsiniz).yağlanmış fırın tepsisine biraz aralıklarla kalburabastıyı dizin.önceden ısıtılmış 180 derecede,20 dakika pişirin.(üzeri kızarana kadar).soğumuş olan şerbeti,fırından çıkardığınız kalburabastının üzerine dökün.şerbeti çektikten sonra tatlının üzerine hindistan cevizini serpin.

8 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

mımmm pek nefis görünüyor tatlılar:)

ellerinize sağlık..

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık.. nefis görünüyor...

sevgiler...

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

çok severim bu tatlıyı..olsa da yesem..ellerine sağlık canım..

LEMAN lemaninignesinden.blogspot.com dedi ki...

canım merhaba gecenin 3ü ancak vakit buldum değiştim şablonumu ancak birkaç sorun var gerçi sendede göremedim navbar yüklenmiyor sayfanın başlangıcına birde en alttati gaget ekle sorun verıyor html ekleyecegim yana değilde alta eklemek istedım eskisi gibi sayacı falan fakat olmuyor hata veriyor sendedemi aynı yoksa sendede göremedımde onun haricinde güzel oldu sanıyorum yorumlarını beklerım

LEMAN lemaninignesinden.blogspot.com dedi ki...

buarada bir blog daha açmış oldum takip ettıgım blogları oraya taşıdım

susamcorekotuFeriha dedi ki...

enfes olmuş,şifa olsun

Cahide dedi ki...

Hazal'cığım bu bloguna ilk kez giriyorum.Burasıda çok güzelmiş canım.Kalburabastı tarifini mutlaka denemeliyim ellerine sağlık...

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

SA.Canım,güzel dileklerin için sağol tedaviler sürüyor..yeni blogun hayırlı olun,ismide çok güzel ellerine sağlık,hayırlı cumalar..A.E.O

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...