KEBAP PÜF NOKTASI VE SUMAKLI SOĞAN SALATASI

kebap püf noktası
kebap püf noktası
bu resmi yazın sonunda ablamlarla gittiğimiz piknikte çekmiştim.yayınlamak ancak nasip oldu.eniştem Adanalı olduğundan ve babası da usta kebapçı olduğundan çok iyi yaparlar.bizde kebap yapılacağı zaman hep kababı eniştem yapar.ve bloğumda yayınlamak için eniştemden kababın püf noktalarını aldım.şimdi kebabın püf noktasını yayınlicam ve inşallah ilerki zamanlarda Adana kebabı ve dürümü tariflerinide yayınlamayı düşünüyorum.

kebap tarifi
Kurban bayramında çekilmiş bir resim.Flash ile çektiğimden resmin rengi biraz kırmızı renge kaçtı .kebap püf noktaları:
kuşbaşı et ve tavuk eti için:öncelikle etin yumuşak ve çabuk pişip,lezzetli olması için:
kuşbaşı doğranmış etler mangalda çabuk pişmesi için ;
yoğurt,salça,zeytin yağı,sarmısak(isteğe bağlı),baharatlar eklenilerek bir sos hazırlanır ve bu soslar ile kuşbaşı etler karıştırılıp,etler terbiye edilip,1 saat buzdolabında bekletilir.tuzunuda etleri dolaptan çıkarıp şişlere takılacağı zaman katın.

mangalda kıymalı köfte için:mangal yaparken en çok sevdiğim köftelerdir.kıymanın içerisine rendelenmiş sarmısak,salça,pul biber,karabiber,tuz,kimyon ekleyip yoğurun.köftelere şekil verip,buzdolabında dinlendirin.
kebap

mangalda pişmiş sebze
mangalda pişilirmiş soğan,domates.yeşil biber ve kırmızı biber

sumaklı soğan salatası
sumaklı soğan
soğanları ince ince doğrayın.sumak ve ince ince doğranmış maydanozları ve çok az tuz ile çok az zeytinyağını ekleyip,karıştırın
not.püf noktası:sumaklı soğan salatasında sumak çok önemli,sumak seçimi iyi yapılmalı,çünkü bazı sumakların rengi ve tadı farklı olup,salatanın tadını bozabiliyor.vede salatada kullanılacak soğanda çok önemli.bazı soğanların tadı çok acı olur ve böyle soğanların acılığını gidermek için soğanları su ile yıkayıp,iyice elinizde sıkıp,öyle salata yapabilirsiniz,yada soğanları tuz ile ovup,acı suyunun çıkmasını sağlıyabilirsiniz.

31 yorum:

SERRA dedi ki...

işte beklenen yazı! sosu denicem evde de yapıyorum ben şiş illa piknik şart değil dimi , bu mevsimde nereye? püf noktalar için teşekkür ederim canım ben tuzu önceden koyuyordum mesela..

Urfa Tutkunu dedi ki...

Sevgili Hazal, resimler çok güzel. Sizlere afiyet olsun. Adana kebabını çok severim. Madem bir ustadan öğrendin, o tarifi hemen yayınla lütfen :)

Gümüş Tepsi dedi ki...

SERRA:Canım bu yazıyı beklediğini biliyorum ama işte işlerim vardı ve birazda tembellikten yazıyı geç yayınladım.

URFA TUTKUNU=canım çok sağol.elimde olsa hemen şimdi senin için yayınlarım ama malesef Adana kebabın resmi elimde yok ve inşallah havalar güzel olunca yaptığımızda resmini çekip,yayınlicam.bizim burda busene kış çok sert geçiyo ve balkonda dahi mangalı yakamıyoruz,inşallah Adana kebabını yaptığım ilk fırsatta resmini çekip,tarifi yayınlicam.

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

HEPSİ NEFİS GÖRÜNÜYOR ENİŞTENİZİN ELLERİNE SAĞLIK

SEVGİLER

CAHİDE dedi ki...

Selamün aleyküm bitanem,çok iştah açıcı resimlerle gelmişsin:)
Ben salça koymuyordum ama sadece yağ ve yoğurt kullanıyordum.Aklımın bir köşesinde bu da bulunsun.Ellerinize sağlık canım,burayı güncellemende iyi olmuş...

Adsız dedi ki...

selamun aleykum,

canim arkadasim,yalanciktan vejeterjan takilan benim bile canim cekti inan.mukemmel gorunuyor.kebapci enisteye sahip olmak boyle guzel iste:)

valla resimler cok guzel gorunuyor.yiyenlere afiyet olsun.
sumagi hic denemedim,tadini da bilmiyorum inan.baharatlarla falan aram hic yoktur.soganida salatalarda cok nadir kullanirim,midemi agritiyor diye.ama senin salata inan samimi yaziyorum,cok guzel gorunuyor.ellerinize kollariniza saglik.afiyetler olsun size:)

rahmana emanetsin.

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

sa. muhteşem tek kelimeyle sumaklı soğanı bizdede çok sevilir köfte türleriyle nefis oluyor devamını bekliyoruz tabi tariflerin paylaşımın için sağol canım..A.E.O

susamcorekotuFeriha dedi ki...

İNSANIN CANINI ÇEKTİRECEK GÖRÜNTÜLER SİZE ŞİFALAR OLSUN

burcunokta dedi ki...

canım neyaptın böyle, resimlerin içine düştüm yapanların ellerine saglık, afiyet şifalar olsun.

Gümüş Tepsi dedi ki...

AYŞE'NİN MUTFAĞI=çok sağolun.teşekkür ederim

CAHİDE ABLA:aleykum selam.salça tavsiye ederim,çok güzel oluyo.evet işlerimi halledip,birazda yemek bloğumla ilgilenim dedim ve güncelledim.inşallah sık sık güncellemeye çalışıcam.

ANLAYAMAZSIN:aleykum selam.ya canım nasıl etsiz yapıyosun ,inan ben etsiz bir hayatı düşünemiyorum.etli yemeklerin yanında bu salatayı tavsiye ederim.inan çok yakışıyo.sumağıda dene bence,çünkü çok güzel,beğenirsin tadını.

AYFER ABLA:a.s.inşallah Ayfer abla devamı gelicek.evet köfte ile sumaklı soğan çok yakışıyor.

SUSAMÇÖREKOTU:sağolun.yorum için çok teşekkürler

BURCUNOKTA:canım çok sağol.senin tariflerinin yanında benimkiler az kalır.yorumun için çok teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

kebabı başkası yaparsa çok güzel ..
ama etin yanında soğan salatasına bende bayılıyotum bol maydanoz ve nar ekşisi ile..
elinize sağlık ..

Pembe Tatlar dedi ki...

Oo herşey harika gözüküyor....

Baharcicegi dedi ki...

blogunuza ac karinla girince birde bu kebabla karsilasinca varin gerisini siz düsünün
hepsi birbirinden lezzetli olmus afiyetler olsun yiyenlere

Adsız dedi ki...

Allah mutluluğunuzu bozmasın,ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

arkadaşım öncelikle yorumun için teşekkürler...
seninde yaptıkların harika görünüyor özellikle kebaplar eşimin ağzını sulandırdı olsada yesek olduk ellerine sağlık .
yine beklerim.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmm hepsi birbirinden leziz görünüyor ellerinize sağlık..Ziyaretiniz ve güzel sözleriniz içinde çok teşkr ederim herzaman beklerim kocaman sevgiler..

sudenaz07 dedi ki...

iyi dileklerin için teşekkür ederim..yemekler harika görünüyor..ellerine sağlık...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba,
kebap resimleri ve o güzelim közlenmis biberler, salatalar kisaca hersey cok lezzetli görünüyor, yapanlarin ve hazirlayanlarin ellerine saglik diyorum.

Sevgilerimle

Hatice dedi ki...

merhaba, herşey nefis görünüyor, insanın pikniğe gidesi geliyor:)
hazırlayanların ellerine sağlık.
Adana kebabını da işin erbabından öğrenmek isteriz...

sevgiler...

Adsız dedi ki...

selamun aleykum,

arkadasim et tuketiyorum ama cok az tuketiyorum.sevmiyorum.birde gozumuz gormedigi icin,onunda etkisi fazla oluyor.ama kebap super gorunuyor.

rahmana emanet ol,burayada senin patates canaklarinin tarifine gelmistim,bakalim eklemissmisin:)

Gümüş Tepsi dedi ki...

SEVGİ:vet bu salata nar ekşisi ilede çok güzel olur.bende kebabın yanında bu salataya bayılıyorum.

PEMBE TATLAR:canım çok sağol

BAHARÇİÇEĞİ:güzel yorumunuz için çok sağolun.evet aç karnına resimlere bakınca insan bi hoş oluyo.

HAYAT CEMRESİ:canım amin.çok sağol.

DÖNMEZ ÇAĞLAR:bende güzel yorumun için çok teşekkür ederim.çok sağol

Gümüş Tepsi dedi ki...

Serap'la turuncu lezzetler:bende teşekkür ederim.çok sağolun

SUDENAZ07:Çok sağolun

KEVSER:Beğenmenize çok sevindim.bende güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

HATİCE:evet benimde bu resimlere baktıkça pikniğe gidesim geliyo.inşallah Adana kababını yaptığımda resmini çekip,yayınlicam.

ANLAYAMAZSIN:selamun aleykum.haklısın canımoralarda insan her etede güvenemiyo,helal mi diye.canım senin için bugün ekledim patates çanaklarını.inşallah dener,beğenirsin.sende Allah'a emanet ol.

Adsız dedi ki...

selamun aleykum,

bugun okudum mesajini arkadasim.o gun yogurtlu patates salatasi yaptim.senin tarifinide denemeyi dusunuyorum.cok guzel gorunuyor,gozum kaldi:))

ellerine saglik,tarif icinde cok tesekkur ediyorum.bu aralar biraz yogunum kusuruma bakmazsin insALLAH.

rahmana emanetsin,hayirli gunler.

Gümüş Tepsi dedi ki...

ANLAYAMAZSIN:aleykum selam canım.bence hemen dene canım,pişman olmazsın.ben hep yapıyorum,çok güzel.canım benim ne kusuru.sen ve çocuklarında Rahmana emanet ol canım.

Unknown dedi ki...

Arkadaslar bende bir Tarsuslu olarak katkida bulunayim dedim,bizde sumaksiz sogan et türlerinin yaninda genellikte izgarada bir olmazsa olmaz yani,Adana Kebabinin tarifi icin yazi beklemeye gerek yok(önce resimsizde olabilir)tarifinizi cok merak ediyorummmm yanlis anlasilmasin bilir taslamak gibi bir niyetimde yok sadece merakkkkkk.
Saygilarimla

sugibi dedi ki...

sa
hayırlı bereketli cumalar diliyorum,siteniz çok hoş ellerinize sağlık.ziyaretiniz için çok teşekkür ederim,çok mutlu ettiniz beni.

Gümüş Tepsi dedi ki...

BEKİR:yorum için teşekkürler.Adana kebabından iyi anlıyorsunuz galiba ama ben tarifime güveniyorum çünkü Adanada kebap lokantası olan akrabamızdan tarifi aldım.ama ben resmi bekleyip,öyle tarifi yayınlamak istiyorum.çünkü resimsiz bir anlamı olmuyo.inşallah en geç 1 ay içinde tarifi yayınlicam.birde yemek bloğunuz mu var.bende bunu merak ettim.ve profiliniz gizli olunca giremedim bloğa

Gümüş Tepsi dedi ki...

SU GİBİ:a.s.bloğumu beğenmenize çok sevindim.çok sağolun.sizinde bu güzel yorumunuz çok mutlu etti beni.hayırlı cumalar

Adana Kebab dedi ki...

Kesinlikle tariflerinizin güzelliginden kuskum yok her damak tadinada saygimiz var mühim olan kisinin damak tadina göre olan lezzeti yakalamak,tarifinizi,tariflerinizi bekliyoruz insallah yakinda o lezzeti tadariz bütün arkadaslara iyi hafta sonlari dilegimle.

Gümüş Tepsi dedi ki...

güzel yorumunuz için teşekkür ederim.tarifi yayınladığımda,dener ve beğenirsiniz inşallah.yemek siteniz mi var?siteniz,bloğunuz varsa bende sitenizi ziyaret etmek isterim.

paşakızı mutfakta dedi ki...

Merhabalar.Görüntü harika.Ellerinize sağlık.Sevgiler bıraktım.Mutlu kalın.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...